Dit is waanzinnig!

13 december 2022

*Sorry hoor, maar mijn overdenking van vandaag is een beetje lang… maar dit moet je lezen!

Kerst is niet een leuk bedacht, gezellig eetfeest:) De reden dat we straks kerst vieren gaat ver terug in de geschiedenis en geeft jou een waanzinnige toekomst!

Ik neem je even mee naar zo’n 550 jaar vóór Christus. De profeet Jesaja schreef het zogeheten Deutero-Jesaja. In dit tweede deel van dit Bijbelboek naderen we het einde van de Babylonische ballingschap; de gevangenschap van het volk Israël.

Jesaja doet zijn naam eer aan; Jeshajahoe: ‘redding van God’ en hij vertelt over de redding die zal gaan komen. En die hulp was hard nodig!

Heb jij op dit moment ook hard hulp nodig?

Verwonder je vandaag opnieuw over wie Jezus is èn over wie Hij wil zijn voor jou! Jeshajahoe, jouw redding!

De volgende tekst in Jesaja gaat over Jezus, de Messias. Dit is zo bijzonder. Ik daag je uit om 2 minuten extra rust te pakken en de volgende woorden tot diep in je ziel te laten doordringen:

‘Niemand wilde iets met Hem te maken hebben. Hij werd door iedereen in de steek gelaten. Hij kende pijn en verdriet en ziekte. De mensen draaiden hun hoofd weg als ze Hem zagen. We hebben geen enkel respect voor Hem gehad.’
‘Je dacht dat Hem dat allemaal overkwam omdat Hij door God werd gestraft! Maar Hij heeft jouw ziekten op zich genomen en jouw pijn weggedragen. Híj werd mishandeld vanwege jouw ongehoorzaamheid aan God. Híj werd geslagen omdat jij zoveel slechte dingen deed. Híj kreeg de straf, zodat jij vrede met God zou kunnen hebben. Zíjn lichaam werd stukgeslagen met de zweep, zodat jij genezing zou kunnen krijgen van je ziekten. Je dwaalde rond als een schaap [ die geen herder heeft ]. Je deed wat jezelf allemaal wilde. Maar de Heer heeft al jouw ongehoorzaamheid op Hém gelegd.’

En dan gaat Jesaja door… Let op de details die 500 jaar voor de geboorte van Jezus zijn voorspeld:

‘Hij werd mishandeld, maar Hij protesteerde niet. Hij zei niets, net als een lam dat wordt weggebracht om geslacht te worden, en net als een schaap dat wordt geschoren. Hij werd uit de angst en uit de veroordeling weggenomen. En wie van de mensen van zijn tijd kon het iets schelen dat Hij uit het leven werd weggerukt en gedood? Hij heeft de straf gedragen voor de ongehoorzaamheid van mijn volk. De mensen dachten dat Hij bij de misdadigers begraven zou worden. [ Maar ] Hij kreeg een graf bij de rijken. Dat was omdat Hij nooit iets slechts had gedaan en nooit iets gezegd had wat niet waar was. Maar de Heer had besloten Hem helemaal te verpletteren. God maakte Hem ziek. Nadat Hij zijn eigen leven heeft opgeofferd om ons te bevrijden van onze schuld, zal Hij kinderen hebben. En Hij zal heel lang leven. Door Hem zal de Heer zijn plannen kunnen uitvoeren. En nadat Hij zo vreselijk heeft geleden, zal Hij ervan genieten dat Gods plan werkelijkheid is geworden.’

‘Daarom zal Ik Hem een belangrijke plaats geven, bij de machtigen. Hij zal met hen de buit verdelen. Want Hij heeft vrijwillig zijn leven gegeven. Hij heeft Zich laten behandelen als een misdadiger. Zo droeg Hij [ de straf voor ] de ongehoorzaamheid van heel veel mensen. En Hij heeft gebeden voor de schuldige mensen.Jesaja 53:3-12

Mag ik een groot AMEN van je horen ?

  • ‘AMEN’ betekent ‘zo zij het in mijn leven.’

Zo blij dat je bestaat!

Wilma-handtekening-witteachtergrond

Ontdek meer berichten van Ik Wonder Jou

Wil je elke dag een bemoediging in je inbox? Meld je dan aan voor Ik Wonder Jou.



*Door je aanmelding geef je toestemming voor het verwerken van je persoonsgegevens, zoals beschreven in de privacyverklaring, en geef je aan dat je 16 jaar of ouder bent.

Lees hier meer over Ik Wonder Jou.

Heb je vragen?

Samen in gesprek over Jezus en geloof.

Ik Wonder Jou is onderdeel van Jezus.nl. Naast het ontvangen van een dagelijkse bemoediging kun je je ook verdiepen in Jezus en geloof via een van onderstaande mogelijkheden. Zit er iets voor jou tussen?