Wat is de Bijbelse basis van vergeving en genezing?

Vergeving-6-min

Home | Ik Wonder Jou | Wonderen | Wat is de Bijbelse basis van vergeving en genezing?

Vandaag wil ik de tekst met je delen die, voor mij, de belangrijkste basis is voor vergeving en genezing. Het is een van de bekendste, meest controversiële en ook een van de meest expliciete Bijbelteksten…

“Wij dachten dat Hem dat allemaal overkwam omdat Hij door God werd gestraft! Maar Hij heeft ónze ziekten op zich genomen en ónze pijn weggedragen. Híj werd mishandeld vanwege ónze ongehoorzaamheid aan God. Híj werd geslagen omdat wíj zoveel slechte dingen deden. Híj kreeg de straf, zodat wíj vrede met God zouden kunnen hebben. Zíjn lichaam werd stukgeslagen met de zweep, zodat wíj genezing zouden kunnen krijgen van onze ziekten.” (Jesaja 53: 4-5, BB)

Het verdriet waar deze verzen over spreken, is rechtstreeks verbonden met ziekte en pijn. Het is ons verdriet dat Hij droeg… Jezus droeg de zonden, en wij beschouwden Hem als door God gestraft. Jezus droeg je verdriet, je ziekte en zwakheid. Hij werd verwond en geslagen voor jouw overtredingen en ongerechtigheden… Hij heeft de prijs voor de vergeving van jouw zonden volledig betaald.

Dit betekent vergeving voor onze zonden en de oplossing voor innerlijke emotionele problemen… “Híj werd geslagen omdat wíj zoveel slechte dingen deden. Híj kreeg de straf, zodat wíj vrede met God zouden kunnen hebben.”

Je ontvangt de vrede van God omdat Jezus de prijs volledig voor je betaalde! Omdat Hij aan het kruis hing en stierf, met jouw ziekten en ongerechtigheden, kun je allerlei soorten genezing ontvangen, inclusief vergeving en genezing voor je ziel.

Zo blij dat je bestaat!

Zo blij dat je bestaat!

EricENWilma-handtekening-transparant

Wil je elke dag een bemoediging in de inbox? Meld je aan voor Ik Wonder Jou.



*Door je aanmelding geef je toestemming voor het verwerken van je persoonsgegevens, zoals beschreven in de privacyverklaring, en geef je aan dat je 16 jaar of ouder bent.

1 reactie

  1. Nancy op 3 september 2018 om 1:11 pm

    “I wonder you”zie ik als het Antwoord op Mijn gebed.
    Even vertellen over Mijn vergeving:
    Gehoorzaam zijn aan God heeft gemaakt dat ik Mijn broer heb vergeven.Te leven naar Zijn Wil en zijn Liefde ervaren.Wanneer je God heb,heb je Hemelse Liefde,Dan is er geen plaats voor haat of wrok.Ik hou van de mens,omdat God de mens heeft geschapen naar Zijn Beeld en gelijkenis,dus als je iets doet tegen de mens,doe je het tegen God en Zijn Zoon JEZUS Christus.Ik dank God voor wie ik ben,ik ben wie HIJ zegt dat ik ben.ik hou van God omdat Hij eerst van Mij heeft gehouden en zoveel van Mij heeft gehouden dat Hij zijn enige Geliefde Zoon JEZUS Christus heeft gegeven,zodat ik nu waarlijk vrij Ben.
    Ik zeg je :ik Kan niets zonder Hem,alles wat ik heb,heb ik door HEM.ik heb meer waarde voor Hemelse schatten.ik belijd met Mijn mond dat Jezus,Heer is over Mijn leven en ik Wil wat God will,dat geen enkel ziel verloren gaat,niet eens van Mijn broer.
    Godsrijkste zegen,
    Nancy Dorothy