Ben je ook zo moe? ?

15 oktober 2020

Soms ben je gewoon te laat. Dan staat je kleintje te janken bij de deur. Te krijsen op de stoel. Het wil niets meer. Je bent te laat. Jouw baby’tje is te moe. 

Ben jij ook te moe? Wie legt jou dan in bed?

In de Bijbel worden er diverse Hebreeuwse woorden gebruikt om ‘rust’ aan te geven. Katapauoo is er één van. Het betekent: ‘ophouden’. Je stopt waar je mee bezig bent. Tijd voor rust. 

Soms spoort God ons aan om actief op zoek te gaan naar rust en soms neemt Hij het initiatief om ons in de rust te brengen. Katapauoo is zo’n woord waarin het initiatief niet ligt bij degene die tot rust moet komen, maar het initiatief ligt bij degene die rust kan schenken; Jezus.

Katapauoo vinden we in Psalm 23:2: “Hij laat mij rusten in groene velden.” (BB)  

Je gaat zelf niet liggen, Hij laat jou rusten!

Wat fijn! Je bent soms zo moe… Te moe! Jezus neemt dan het initiatief. Hij laat jou rusten.

Mijn zoon zat met rode wangen vol tranen in de kinderstoel. Ik tilde hem op en bracht hem naar bed. Kusje. “Slaap lekker, schatje.”

Dat. Dat geeft Jezus jou ook.

Jezus is de bron van alle Rust. Bij Hem zijn betekent dat je verbonden wordt met die Rust. Hoe doe je dat?

  • Spreek uit dat je jezelf toevertrouwt aan Hem.
  • Schenk Jezus ruimte in je leven om je op te pakken en je ‘te laten rusten’. Mag Hij het initiatief nemen? Katapauoo… Je ziet het woord ‘pauze’ ook in dit woord verstopt.

Pauzeer! Hou op met piekeren, zorgen maken, angsten koesteren, werken, bikkelen, presteren… Geef jezelf aan Jezus, jouw Rust.

Zullen we samen bidden? “Heer Jezus, ik vertrouw mijzelf toe aan U. Wilt U het initiatief nemen om mij te helpen ‘op te houden’, waardoor ik Uw rust kan ontvangen? Dank U! Amen.”

Zo blij dat je bestaat!

Wilma-handtekening-witteachtergrond

Ontdek meer berichten van Ik Wonder Jou

Wil je elke dag een bemoediging in je inbox? Meld je dan aan voor Ik Wonder Jou.



*Door je aanmelding geef je toestemming voor het verwerken van je persoonsgegevens, zoals beschreven in de privacyverklaring, en geef je aan dat je 16 jaar of ouder bent.

Lees hier meer over Ik Wonder Jou.

Heb je vragen?

Samen in gesprek over Jezus en geloof.

Ik Wonder Jou is onderdeel van Jezus.nl. Naast het ontvangen van een dagelijkse bemoediging kun je je ook verdiepen in Jezus en geloof via een van onderstaande mogelijkheden. Zit er iets voor jou tussen?